دفتر پيشگيري از سالمندي تشكيل مي‌شود




يزدفردا  رئيس سازمان بهزيستي يزد خبر از پيشنهاد تشكيل دفتر پيشگيري از سالمندي در استان داد وگفت: اين دفتر به منظور كاهش تبعات سالمندي و ارائه آموزش به افراد در سن 50 سال تشكيل مي‌شود تا با كمك خود افراد بتواند مشكلات ناشي از سالمندي را كمتر كند.
به گزارش يزدفردا به نقل از روابط عمومي بهزيستي استان يزد "محمدحسين رحيمي‌نسب ضمن بيان اين مطلب در جلسه ستاد مهر رمضان بهزيستي در خصوص افزايش نرخ سالمندي در استان گفت: دو سال آينده قريب جمعيت ما سالمندان تشكيل مي‌دهند كه بايد در اين زمينه پيشگيري لازم انجام شود و با فرهنگ‌سازي خانواده را از سپردن سالمند به مراكز سالمندي برحذر داريم.
وي با تاكيد بر تغيير نگرش و نگاه مددجويي در سازمان گفت: بحث بيمه اجتماعي در حال‌حاضر به طور جدي در سازمان دنبال مي‌شود. و بودجه سازمان نيز در بخش ارائه خدمات افزايش يافته تا در بخش مستمري.
رحيمي‌نسب با اشاره به افزايش بودجه بهزيستي در سالجاري گفت: اين افزايش بودجه فرصتي براي توانمندسازي مددجويان است كه معاونين و روساي شهرستانها بايد از آن به بهترين شكل بهره گيرند.
مديركل سازمان بهزيستي يزد با اشاره به سخنان رئيس سازمان بهزيستي كشور در همايش سراسري مديران بهزيستي مبني بر برنامة ريزي صحيح استانها در جذب اين بودجه گفت: افزايش بي‌سابقه اين اعتبار نشان از توجه و اعتماد دولت و مجلس به بهزيستي است كه در صورت برنامه‌ريزي نامناسب مي تواند به تهديدي جدي در اين زمينه تبديل شود.
وي در خصوص مسكن معلولين گفت: در بحث تامين مسكن مورد نياز معلولين و مددجويان نيازمند تحت پوشش نيز عمده نگاه توانمند‌سازي آنهاست چراكه بسياري از آنها با داشتن مسكن ديگر نيازي به دريافت مستمري و كمكهاي موردي ندارند.

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا